close
تبلیغات در اینترنت
مشکلات خودرو های چینی در نگاهی متفاوت - خودرو چینی یا داخلی ایرانی

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 16
  • بازديد ديروز : 21
  • بازديد کننده امروز : 12
  • بازديد کننده ديروز : 17
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل ديروز: 7
  • بازديد هفته : 16
  • بازديد ماه : 354
  • بازديد سال : 2,742
  • بازديد کلي : 2,793
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.163.61.66
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

مشکل اصلی که بنده در خودرو های چینی می بینیم توقف تولید آنها پس از چند سال می باشد . که این خیلی زودتر از خودرو های داخلی و خودرو های اروپایی و کره ای اتفاق می افته . به دنبال توقف تولید خودرو چینی مشکلاتی مانند افت شدید قیمت خودرو ، کیمیا شدن قطعات یدکی و .... خیلی پر رنگ تر میشن به عنوان مثال :

در خرداد امسال شاهد توقف تولید 9 مدل خودروی سواری در خودروسازان داخلی بودیم که از جمله آن می‌توان به ام وی ام 550، لیفان 620 و گریت وال M4 اشاره کرد.

با نگاهی به آمار تولید خودرو در شرکت های خودروسازی داخلی متوجه توقف تولید برخی خودروهای سواری در این شرکت‌ها می‌شویم. بر اساس آمار منتشر شده در این مدت، تولید ولیکس C30 از 8 دستگاه در سال گذشته، اکنون به صفر رسیده است. همچنین تولید خودروی VELA V5 MT نیز از 9 دستگاه در خرداد 1395 اکنون متوقف شده است.

توقف تولید 4 مدل از خودروهای ام وی ام

به همین ترتیب در خردادماه امسال، تولید چند مدل از محصولات ام وی ام نیز در مدیران خودرو متوقف شده است. بر این اساس تولید خودروهای ام وی ام 530 از 32 دستگاه در خرداد 95، ام وی ام 550 از 566 دستگاه در خرداد سال گذشته و ام وی ام 110 چهار سیلندر از 32 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، اکنون به صفر رسیده است. تولید ام وی ام 315 نیز با کاهش 100 درصدی همراه بوده و از 249 دستگاه در خرداد 95، اکنون به پایان رسید.

لیفان 620 و لیفان ایکس 50 نیز توقف تولید خورده‌اند. لیفان 620 که 60 دستگاه از آن در خرداد گذشته تولید شده بود، اکنون دیگر در خط تولید قرار ندارد و تولید لیفان ایکس 50 هم از 53 دستگاه به صفر کاهش پیدا کرده است. گریت وال M4 دیگر خودرویی است که تولید آن در خرداد امسال متوقف شده در حالی که در خرداد 1395 تعداد 12 دستگاه از آن تولید شده بود.


با این حال ما با ملاک های مختلف افراد جهت خرید خودرو به مقایسه خودرو های داخلی و چینی پرداخته ایم :

اگر این چند وقته قصد خرید خودرو کرده باشید، حتما این حس سردرگمی برای شما هم پیش آمده که کدام را انتخاب کنم، با این تنوع زیاد بازار و البته قیمت سرسام آور و در بیشتر موارد غیر منطقی، قطعا انتخاب‌هایی که پیش رویمان داریم هم زیادند و هم بسته به کلاسی که مورد نظرمان است، کم! اگر بخواهیم بودجه کم و متوسط را هدف قرار دهیم، به تعداد زیادی خودروی چینی و البته ساخت وطن بر می‌خوریم.

اگر به انجمن‌های پرسش و پاسخ روی نت سر زده باشید، حتما دیده‌اید که افراد زیادی بر سر اینکه کدام بهتر است با هم بحث و جدل دارند. عده‌ای قاطعانه و گه‌گاهی هم از سر تعصب خودروهای وطنی را گزینه بهتری می‌دانند و عده دیگری هم به دلیل تنوع بیشتر و البته ظاهر زیباتر چینی‌ها، آن‌ها را سرتر می‌دانند و باور دارند جنس خارجی باشد، فرق نمی‌کند مال کجا! هر چند تماما بومی بودن محصولات وطنی‌مان هم جای بحث دارد!

حالا اگر سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید چه خودرویی بخرید، ما اینجاییم که شاید بتوانیم کمی از این حالت بوجود آمده در شما بکاهیم. برای اینکه بتوانید در خرید بعدی‌اتان راحت‌تر تصمیم بگیریم، با مطلب زیر همراه باشید.

ظاهر برام مهمه و تنوع حرف اول رو می‌زنه

2013-JAC-Eagle-S5-Side-Rear-View-Car-Design-Picture-1024x768

خب اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ظاهر برایشان مهم است، همین اول بگوییم که بروید سراغ خودروهای چینی. البته نیازی هم به گفتن نیست و اگر نگاهی بی‌اندازید، خواهید دید که از نظر ظاهری محصولات چینی به هیچ عنوان قابل قیاس با محصولات وطنی نیستند. حالا اسمش را تقلید می‌گذارید یا گول زنک، باید اعتراف کرد که خودروهای ساخت وطن از نظر ظاهر حرفی برای گفتن در برابر چینی‌ها ندارند. یک مقایسه ساده می‌کنیم، ۲۰۶ را در نظر بگیرید. یک خودروی محبوب در میان جوان‌ها که ۱۵ سالی است که همین شکلی در خیابان‌ها ظاهر می‌شود، اما در همین کلاس هاچ بک‌های چینی زیادی مثل ام وی ام ۳۱۵، حک توجوی هاچبک و لیفان X50 که کمی هم گران‌تر است، خواهید دید که قطعا ظاهر زیباتری دارند.

این برتری ظاهری فقط مرتبط به فضای بیروی و بدنه نمی‌شود، از حق که نگذریم اتاق و صندلی محصولات چینی هم زیباتر هستند. ظاهرا چینی‌ها کارشان را خوب بلدند. ولی همه چیز که ظاهر نمی‌شود!

دوست دارم وقتی ۲۰ تا ۳۰ میلیونی پول می‌دم، چهارتا امکانات هم در اختیارم بذاره

بله خب، این حق شماست، بالاخره قرار است حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیونی برای داشتن یک خودروی رده پایین هزینه کنیم و این حداقل حق ماست که از داشتن امکاناتی چون شیشه بالابر برقی، کیسه هوا، ترمز ABS، کولر و تهویه قوی بهره‌مند شویم.

بی تعصب که نگاه کنیم در میان محصولات ایرانی با این بودجه نهایتا بتوانیم تیبا ۱ یا ۲، انواع و اقسام پراید، سمند SE و پژو ۴۰۵ را بخریم. در میان محصولات چینی هم سه انتخاب ام وی ام ۱۱۰ (سه و چهار سیلندره و دنده اتوماتیک) را داریم.

پس در واقع برای مقایسه باید تنها به مدلهای هاچ بک بسنده کنیم. مدل‌هایی چون تیبا ۲، سایپا ۱۱۱ و ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر .

خوشبختانه از نظر امکانات سه خودروی ذکر شده تقریبا مشابهند. هر چند تیبا ۲ و ام وی ام ۱۱۰ در مواردی چون شیشه‌های برقی، تهویه اتوماتیک و از این قبیل موارد در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. در این میان می‌توان محصول وطنی  تیبا ۲ را بهترین انتخاب دانست، هر چند از نظر قیمتی هم تفاوت ۶ تا ۷ میلیونی با دو محصول دیگر دارد و بالای ۲۵ میلیون تومان برایتان تمام می‌شود.

البته اگر بودجه‌ای که اختصاص می‌دهید بالای ۳۰ میلیون تومان باشد، کارتان کمی سخت می‌شود و تنوع محصولات وطنی و البته چینی هم افزایش می‌یابد. بالاخره هر چقدر پول بدهیم همان‌قدر هم آش می‌خوریم .

قدرت برام از هر چیزی مهمتره و ظاهر اصلا مهم نیست

خب خدارو شکر که قدرت برایتان مهم است، اما برای داشتن قدرت باید قید خیلی چیزها چون زیبایی ظاهری و امکانات فرعی را بزنید، مخصوصا اگر بخواهید انتخاب وطنی داشته باشید. دیگر اوج ظاهر و زیبایی محصولات وطنی را می‌توان در ۲۰۶ها و نهایتا سورن یافت. قدرت برایتان مهم است، خب چقدر عالی، اما نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما. مگر اینکه دست به جیب شوید و ۴۰ تا ۶۰ میلیونی خرج کنید.

وقتی بودجه تا ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود انتخاب‌ها افزایش می‌یابد، انتخاب‌هایی چون شاسی بلندها. بله. شاسی بلند دوست‌ها که تعدادشان کم هم نیست می‌توانند در این محدوده قیمتی از انواع چینی چون تیگو X33 و لیفان X60، تهیه کنند. محصولاتی که مشابه وطنی ندارند و از این رو یکه تاز می‌شوند. ولی نباید این نکته را فراموش کرد که شاسی بلندهای چینی فقط در ظاهر شاسی بلندند و به هیچ عنوان کیفیتی که از یک ماشین در این کلاس انتظار می‌رود، ندارند.

وقتی بودجه تا این حد افزایش می‌یابد، وطنی‌های صندوق‌دار و محبوبی چون تندرها، آریو، پارس و سورن نمایان می‌شوند که همه را می‌توان بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تهیه کرد. صندوق‌دارهایی که تقریبا اکثریت باور به برتری آنها نسبت به مدلهای هم رده صندوق‌دار چینی دارند، ولی خب اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، خودروهایی مثل لیفان ۶۲۰ هستند که می‌توانند به‌راحتی مقابل تندرها یا پارس ایستاده و با آنها رقابت کنند. هر چند در مقایسه‌های کیفی داخلی، در تمام موارد چینی‌ها در رده پایین‌تری قرار می‌گیرند و همین امر این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که اگر بد هستند چرا اصلا هستند و آن‌هم با این قیمت؟!

پس در واقع این شمایید که باز هم در این رده و در بین محصولات موجود باید انتخاب کنید. چون اگر بحث قدرت است، می‌توان بر اساس تجریه صاحبان این خودروها گفت که محصولات چینی هم رده محصولات وطنی چیز زیادی نه تنها کم ندارند، بلکه در بسیاری از موارد برتری هم نشان می‌دهند.

ترجیح می‌دم ماشینم ظاهر نداشته باشه ولی مجبور نشم کل شهر دنبال قطعاتش باشم

46140

این جمله را حتما زیاد شنیده‌اید. البته واقعا مساله مهمی است و شاید بتوان آن را یکی از مهمترین دلایلی دانست که هموطنان عزیزمان را وا می‌دارد از بین محصولات ایرانی انتخاب داشته  باشند.

متاسفانه با وجود فراوانی خودروهای چینی در بازار و البته خیابان‌ها، هنوز به قدری که باید پشتیبانی لازم از آن‌ها وجود ندارد. بسیاری از اینکه نمایندگی‌های مربوطه هزینه‌های بسیاری بالایی را برای انجام کارهای ساده‌ای چون تعویض فیلتر هوا یا تنظیم باد لاستیک‌ها دریافت می‌کنند، شاکی هستند. قطعات این خودروها در مقایسه با محصولات مشابه به ویژه در رده‌های پایین بسیار گران‌تر بوده و کمتر یافت می‌شوند. به‌علاوه تعداد تعمیرگاه‌هایی که خودروهای چینی را برای تعمیر بپذیرند، هنوز به اندازه کافی زیاد نیست و در بیشتر موارد صاحبان خودرو مجبورند که به نمایندگی‌ها مراجعه کرده و هزینه‌های بیشتری بپردازند. پس در این حوزه، انتخاب یک خودرو از برندهای ایرانی قطعا به نفعتان تمام خواهد شد.

من عاشق عوض کردن ماشینم، ماشینی می‌خوام که سر ۶ ماه زیاد نخوره تو سر قیمتش

متاسفانه به دلیل سیاست‌هایی که بر بازار خودرو از سوی تولید کنندگان و وارد کنندگان حاکم است، قیمت خودروی‌های چینی پس از خرید و به اصطلاح دست دوم شدن بسیار بیشتر از آنچه باید پایین می‌آید و همین امر خریداران را متضرر می‌کند. با اینکه نباید از خرید و فروش خودرو (منظور خرید و فروش خودروی شخصی) انتظار سود آوری داشت، اما قطعا هیچکس دلش نمی‌خواهد که ضرر زیادی هم کند، پس اگر می‌خواهید تا خودرویی که می‌خرید پس از دست دوم شدن هنوز هم مشتری‌های زیادی داشته باشد و در فروشش به مشکل بر نخورید، انتخابی غیر از وطنی‌ها نخواهید داشت. به‌علاوه در بین خودروهای وطنی دست دوم انواعی که مصرف کمتری دارند، بیشتر رونق دارد.

به طور کل، بهتر است در انتخاب خودرو بدون تعصب نگاه کرده و تلاش کنیم که موارد مختلفی را مد نظر قرار دهیم.

ولی در آخر باز هم می‌گوییم، این شمایید که باید تصمیم بگیرید. اگر دوست دارید خودرویی که می‌خرید حداقل از نظر امکانات جانبی یا ظاهر در سطح خودروهای جهانی باشد، محصولات چینی در این زمینه واقعا بهتر عمل کرده‌اند، اما اگر پشتیبانی و قیمت پایین قطعات برایتان مهمتر بوده و به قول معروف ماشینی را می‌خواهید که در جاده آخ هم نگوید، در محدوده قیمت‌های بالاتر و نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان گزینه‌های ایرانی خوبی در اختیارتان خواهد بود.

بررسی ضعف 5 خودرو چینی
در سال های اخیر پیرامون خودروهای چینی موجود در بازار حواشی زیادی مطرح بوده است اما در پی افزایش شدید نرخ ارز و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل در یکی دو سال اخیر،مشتریان نیز ناچارا به خودروهای چینی روی خوش نشان دادند و خواسته و ناخواسته از برخی کاستی ها و نقاط ضعف این خودروها چشم پوشی کردند.با این حال برخی مشکلات در این خودروها وجود دارد که کمتر خریداری از وجود آن ها خبر داشته و بعضا در بلند مدت نیز مشکل ساز می شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین این موارد بپردازیم. 

1- ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)

ایمنی مسئله کم اهمیتی نیست و با توجه به آمار بسیار بالای تلفات رانندگی در ایران صادر شدن مجوز تولید یا مونتاژ یک خودرو با شرایط ایمنی نامطلوب بسیار تاسف آور و مایوس کننده به نظر می رسد. تاکنون بارها در مورد ایمنی بسیار ضعیف چری QQ صحبت شده اما کوچکترین تغییری از نظر لغو مجوز تولید یا ایمن سازی آن از طرف شرکت عرضه کننده صورت نگرفته است.شاید تصور کنید که استفاده از این خودرو برای تردد شهری چندان هم خطرناک نیست اما باید گفت با توجه به حضور خودروهایی مانند نیسان وانت در مسیرهای شهری و وجود انواع بزرگ راه ها و اتوبان ها در کلان شهر های کشورمان،حتی استفاده شهری از خودروهای نا ایمن نیز منطقی به نظر نمی رسد و با مخاطرات بسیاری همراه است.

ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)

ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)


2- ضعف دیسک و صفحه کلاچ MVM 315 (چری فالوین)

چری فالوین از یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت اسمی 115 اسب بخار بهره می برد اما این خودرو به خصوص در نمونه اولیه با مشکل شایع و فراگیر داغ کردن صفحه کلاچ مواجه بود که گریبان بسیاری از مالکین را در طی مسیرهای سربالایی و پر ترافیک می گرفت، به شکل دقیق مشخص نیست که در نمونه فیس لیفت شده این خودرو که هم اکنون عرضه می شود، مشکل ضعف کیفیتی صفحه کلاچ حل و فصل شده است یا خیر. 
 

ضعف دیسک و صفحه کلاچ MVM 315 (چری فالوین)

ضعف دیسک و صفحه کلاچ MVM 315 (چری فالوین)


3- زاویه چرخ لیفان X60

لیفان X60 در میان خودروهای چینی موفق در بازار جایگاه مستحکمی دارد، اما پس از بروز برخی مشکلات فنی در لیفان 520 که به تدریج توسط شرکت مونتاژ کننده حل شد و رفع مشکل لیفان 620 با مسئله خنک کاری نامناسب که از ابعاد کوچک رادیاتور ناشی می شد،برگ جدیدی در تاریخچه کوتاه خودروهای لیفان در کشورمان رقم خودرو رقم خورد. لیفان X60 به عنوان سومین مدل این خودروساز با مسائل تازه ای به بازار قدم گذاشت.ضعف مجموعه کلاچ و دیسک صفحه در این مدل نیز محسوس است که به خصوص در گذر از مسیر هایی با شیب مثبت زیاد،می تواند برای مالکین مشکل ساز شود اما ایراد شایع تر لیفان X60 کمبر منفی بسیار چشمگیر بر روی چرخ های عقب است که حتی به چشم افراد غیر فنی نیز به وضوح دیده می شود.

ظاهرا این مورد همچون ایراد مربوط به دیسک و صفحه در فراخوان هایی توسط شرکت عرضه کننده رفع می شود اما بازهم نمونه هایی از این خودرو وجود دارند که در اثر این کمبر منفی دچار خوردگی شدید لبه های داخلی تایرهای عقب می شوند.این مسئله در صورت استفاده از تایر عریض و پهن تشدید شده و ممکن است به تماس چرخ با لوله انتقال بنزین منجر شود و شرایط خطرناکی را رقم بزند.از این رو لازم است که مالکین این خودرو نسبت به زاویه چرخ های عقب حساس بوده و با مراجعه به تعمیرگاه و نمایندگی نسبت به تنظیم آن ها اقدام نمایند. 
 

زاویه چرخ لیفان X60

زاویه چرخ لیفان X60


4- انحراف به راست جیلی EC7

این مدل از جیلی یکی از ایمن ترین خودروهای نسبتا ارزان قیمت راه یافته به کشورمان در چند سال اخیر محسوب می شود که موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از مرکز تست تصادف اروپایی شده است اما برخی نمونه های این خودرو با مشکل عجیبی روبرو هستند که باید آن را به معنای ساده کلمه انحراف به راست در سرعت های بالا توصیف کرد که ظاهرا منجر به حوادثی هم شده است،عجیب است که علیرغم گذشت نزدیک به دوسال از عرضه این خودرو، راهکار جامعی برای رفع این مشکل ارائه نشده است و برخی مالکین که با این مشکل مواجه اند در راستای حل مسئله ناچار به مراجعه به مکانیک های متفرقه شده اند. 
 

5phnlv70wa6d7zc0na7k.jpg


5 – ایراد ترمز JAC J5 اتوماتیک

J5 یکی از زیباترین خودروهای 60 میلیون تومانی در بازار کشورمان است.این مدل به لطف طراحی ظاهری خوب و بهره مندی از پیشرانه مهندسی شده توسط میتسوبیشی، فروش بالایی را هم در یکی دوسال اخیر تجربه کرده است اما ایراد عجیبی در سیستم ترمز این خودرو وجود دارد که تا چند ثانیه پس از روشن کردن خودرو در صبحگاه عملکرد مطلوبی را از خود نشان نمی دهد و ظاهرا این مشکل منجر به بروز چند حادثه جزئی نیز شده است،البته شرکت عرضه کننده با انجام فراخوان برای رفع این مشکل دست به کار شده است اما بسیاری مالکین J5 که تاکنون برای انجام فراخوان مراجعه نکرده اند و هنوز با این مسئله دست به گریبان هستند.

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید: